REGULAMINY



REGULAMIN PRÓB TERENOWYCH „STREFA KURZU NO LIMIT”

1) Postanowienia ogólne
1. Próby terenowe są częścią „Strefy Kurzu No Limit”, a jednocześnie imprezy „Poleć na
Olsztyn”, odbywającej się w dniu 31.08.2013r. na terenie lotniska Aeroklubu WarmińskoMazurskiego.
2. Organizatorem „Strefy Kurzu No Limit” jest Stowarzyszenie Biker.
3. Impreza odbywa się na wyznaczonym obszarze terenu lotniska (oznaczony na mapkach
ogólnych jako „Strefa Kurzu No Limit”). Poza nim poruszanie się autem po terenie lotniska
dopuszczalne jest jedynie wyznaczonymi drogami z prędkością nie przekraczającą 20 km/h.
4. Udział w imprezie jest bezpłatny. Uczestnicy prób terenowych zobowiązani są jednak do
wykupienia biletu parkingowego przy wjeździe na lotnisko (cena 5zł).
5. Uczestnicy prób terenowych zobowiązani są do zachowania zasad bezpieczeństwa i
stosowania się do poleceń organizatora.
2) Zgłoszenia
1. Zgłoszenia uczestników przyjmowane będą e-mailowo do dn. 30.08.2013r. (adres:
anna_michalska@o2.pl) oraz w dniu imprezy, tj. 31.08.2013r. u organizatora „Strefy Kurzu
No Limit”.
2. Zapisy w dniu imprezy przyjmowane będą w godzinach 12:00-12:30. Zapisy uzupełniające
przyjmowane będą w godzinach 14:00-14:30. Istnieje możliwość zapisania się do udziału w
pojedynczych próbach przez cały czas trwania prób, tj. od godz. 12:00 do godz. 16:30.
3. Organizator może odmówić dopuszczenia pojazdu lub uczestnika do udziału w próbach, jeżeli
nie spełni on warunków przewidzianych niniejszym regulaminem.
3) Warunki uczestnictwa w próbach
1. Uczestnicy prób:
a) Kierowcą pojazdu uczestniczącego w próbach może być jedynie osoba pełnoletnia.
b) Kierowca musi posiadać ważne prawo jazdy.
c) Kierowca nie może być pod wpływem alkoholu, narkotyków lub innych środków
odurzających.
d) W aucie może znajdować się dowolna ilość osób, jednak nie przekraczająca dopuszczalnej
liczby osób przewożonych określonej w dowodzie rejestracyjnym pojazdu. Przewożenie
pasażerów możliwe jest wyłącznie na siedzeniach auta.
e) Osoby niepełnoletnie mogą uczestniczyć w próbach w roli pasażerów za zgodą rodziców lub
opiekunów.
f) Wszystkie osoby znajdujące się w pojeździe na trasie prób muszą mieć zapięte pasy
bezpieczeństwa.
g) Kierowca i pasażerowie biorą udział w próbach na własną odpowiedzialność. Organizator nie
ponosi odpowiedzialności za ewentualne urazy osób, a także za szkody w pojeździe, powstałe
na skutek udziału w próbach.
2. Pojazdy biorące udział w próbach:
a) Warunkiem dopuszczenia auta do udziału w próbach jest ważny przegląd techniczny auta oraz
aktualna polisa OC. Wskazane jest również posiadanie ubezpieczenia NW.
b) W próbach mogą brać udział dowolne auta z napędem 4x4.
c) Auta powinny być wyposażone w zaczepy holownicze.
d) W próbach mogą brać udział pojazdy ATV i UTV.
4) Rozgrywanie prób
1. Próby rozegrane zostaną w podziale na klasy: Auto i Quad.
a) W klasie Auto startować będą dowolne auta z napędem 4x4, niezależnie od stopnia ich
modyfikacji.
b) W klasie Quad klasyfikowane będą pojazdy ATV i UTV.
2. Przygotowane są trzy różne próby terenowe:
- konkurs dokładności - pokonanie toru offroad w jak najkrótszym czasie bez zerwania
taśm (kara czasowa za każde zerwanie taśmy)
- konkurs precyzji - pokonanie toru cross w jak najkrótszym czasie bez zrzucenia piłeczki
z rakiety trzymanej przez pilota (kara czasowa za każde zrzucenie piłeczki)
- konkurs szybkości - pokonanie toru rally w jak najkrótszym czasie – trasa z szykanami
(kara czasowa za każdy najazd na szykanę lub wypadnięcie z trasy).
3. Uczestnicy mogą wziąć udział w każdej z przewidzianych prób.
4. Każdy uczestnik będzie mógł skorzystać z zapoznania z trasą każdej z prób, przy
czym zapoznanie będzie się odbywało w kolumnie pojazdów.
5. Próby będą rozgrywane w formule czasowej.
6. Każdemu uczestnikowi przysługuje jeden przejazd danej próby.
7. Każda z prób będzie traktowana jako oddzielny konkurs. Zwycięzcą każdej z prób w
danej klasie zostaje uczestnik, który uzyska najlepszy czas przejazdu.
8. Pomiar czasu dokonywany będzie dla każdego przejazdu od linii startu do linii mety.
9. Ewentualne awarie lub utknięcia auta na trasie, które uczestnik będzie w stanie sam
wyeliminować, nie powodują zatrzymania mierzonego czasu.
10. Awarie lub utknięcia na trasie, które będą wymagały pomocy zewnętrznej, spowodują
usunięcie auta z trasy. Usunięcie auta z trasy równoznaczne jest z nieklasyfikowaniem
zawodnika w danym przejeździe.
11. Pomylenie trasy lub wyjechanie poza nią powoduje nieklasyfikowanie zawodnika w
danym przejeździe.
12. Sędzia ma możliwość zdyskwalifikowania uczestnika, jeżeli nie zachowuje on zasad
bezpieczeństwa, nie stosuje się do przepisów prawa, zapisów niniejszego regulaminu,
poleceń organizatora lub sędziów.
13. Zwycięzcy w obu klasach w każdej z prób otrzymają puchary.
5) Postanowienia końcowe
1. Podpisanie oświadczenia o zapoznaniu się z regulaminem jest równoznaczne z jego
akceptacją w całości.
2. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mają przepisy
prawa oraz decyzje organizatora.